Hoog in Google

Word helemaal de bom op Google!

Iedere ondernemer wil het: Goed gevonden worden op het internet. Ook willen we natuurlijk bovenaan staan wanneer iemand ons product of onze dienst zoekt op Google. Deze uitdaging krijgen we de laatste tijd wekelijks voor onze kiezen. Vooral omdat de uitdaging veranderd is.
Vroeger was het belangrijk om bovenaan pagina 1 te komen maar die tijden zijn voorbij. Tegenwoordig wil je op pagina 1 van jouw doelgroep staan! Bovenaan pagina 1 staan is niet zo lastig namelijk. Geef genoeg geld uit aan Google Ads en boem, je staat bovenaan! Maar wil je dat? Wil je daar al je marketing budget aan uitgeven zonder een enkele conversie binnen te halen? Waarschijnlijk niet.

Wat de uitdaging ook heeft veranderd is duurzaamheid. Hoe zorg je ervoor dat je zo lang mogelijk bovenaan staat? Dat doe je met SEO (Search Engine Optimalization). Ervoor zorgen dat de pagina’s van jouw website voldoen aan de SEO-regels. Op deze manier kan Google gemakkelijk door jouw website heengaan en het zoekresultaat tonen waar de gebruiker naar op zoek is!

En nu de grote vraag: ‘Hoe zorg ik ervoor dat mijn doelgroep mij bovenaan Google ziet staan?’ Dat wil je als ondernemer weten. Daarom hebben we een aantal tips op een rijtje gezet voor het boosten van je Google reputatie:

1.

Zorg voor een goed opgebouwde, gestructureerde en schone website! Op deze manier kan een zoekmachine gemakkelijk en snel door je website scannen waardoor jij hoger in de zoekresultaten verschijnt. Een website goed opbouwen doe je door bijvoorbeeld de juiste kopteksten te gebruiken. Hiermee geef je structuur aan je content en weet Google deze goed te onderscheiden en indexeren.

Een schone website krijg je door zo weinig mogelijk onnodige code in je website te verwerken. Hoe meer code, hoe meer Google moet lezen om het antwoord van de gebruiker te zoeken. Dit zorgt voor vertraging. En hoe groter de vertraging, hoe sneller Google afhaakt.

2.

Vul overal je META teksten in! Dit zijn de blauwe titels en de korte stukjes tekst die je in de zoekmachine ziet staan. Zo sta je altijd netjes weergegeven en weet je potentiële klant precies wat jij doet.

Daarnaast ziet het er aantrekkelijk uit om op te klikken. De kans is dus groter dat een gebruiker klikt op jouw website. Ook kan Google jouw website highlighten omdat jouw content op orde is! Dan zie je dat jouw tekst groter (en vaak met een langer stuk) in Google staat!

3.

Google Bedrijfspagina! Deze klinkt misschien erg logisch, maar toch zie ik vaak bedrijven zonder of met een onvolledige Google Bedrijfspagina. Maak deze GRATIS aan en vul deze zoveel mogelijk met info. Over jou, je bedrijf en je producten of diensten. Hoe meer, hoe beter!

Je kan bijvoorbeeld foto’s en video’s in je Google Bedrijfsprofiel plaatsen zodat potentiële klanten direct zien hoe jouw bedrijf eruit ziet. Daarnaast worden deze foto’s ook in Google Maps getoond als mensen jouw bedrijf opzoeken.

Noteer direct je openingstijden en vraag of je huidige klanten een review achterlaten! Hoe meer reviews je hebt, hoe hoger Google jouw profiel plaatst. Als je reviews op Google hebt, weet de zoekmachine dat jij een betrouwbaar bedrijf bent. Kijk maar naar het bedrijfsprofiel van Helemaal de bom. Op het moment van schrijven 18 prachtige recensies van 5 sterren (!).

Ook

helemaal de bom

worden op Google?