Slider

Wat moet ik nou weer posten?

Leestijd: 3 minuten.

Misschien herken jij dit gevoel wel. Je pakt je telefoon en gaat een bericht op social media zetten. Misschien een leuk kiekje van jezelf of een post om een product of dienst van je bedrijf uit te lichten. Maar hoe pak je dat aan? Wat zet je onder zo’n foto en hoe zorg je ervoor dat mensen doorklikken?

Dit zijn vragen die vaak boven tafel komen als ik in gesprek zit met een klant. Daarnaast heeft een ondernemer het vaak zo druk met zijn of haar bedrijf dat de social media erbij inschiet!

Wanneer ik de social media van een bedrijf ga beheren zijn er altijd een aantal zaken waar ik rekening mee houd. Daarnaast zorg ik altijd dat de uitingen op social media kloppen bij het bedrijf. Zo zorg ik dat:

1. Er voldoende onderzoek is gedaan naar het product of de dienst. Op die manier kan ik de lezer van het bericht voldoende informatie geven. Wilt de lezer meer informatie? Dan zorg ik altijd voor een makkelijke verwijzing naar de website of webshop. Of ik zorg dat er direct contact opgenomen kan worden.

2. De afbeelding(en) bij de huisstijl van het bedrijf past. Iedere afbeelding gaat eerst door PhotoShop zodat er een mooie layer overheen komt en natuurlijk het logo van de klant erin komt te staan. Zo wordt de post direct herkent!

3. De tekst niet alleen informatief is maar ook aanzet tot actie. Het doel is natuurlijk dat geïnteresseerden gebruik kunnen maken van het product of de dienst. Alleen dan moeten ze wel weten wat het precies inhoudt. Dit kan je doen door de tekst goed op te bouwen en te verdelen in een begin, midden en eind.

Zit jij ook wel eens inspiratieloos naar je Instagram of Facebook scherm te kijken zonder te weten wat je nou weer moet posten? En wil je misschien eens ideeën op doen voor jouw social media feed? Wij gaan graag met jou aan (een virtuele) tafel zitten om jouw social media eens onder de loep te nemen!

Wil jij #helemaaldebom worden op social?