Mijn website is live… Wat nu?
Gefeliciteerd! Je nieuwe website is live!
1. Zoekmachines
Staat jouw nieuwe website klaar om live te gaan? Zorg er dan voor dat deze geoptimaliseerd is voor zoekmachines zoals Google. Wanneer jouw potentiële klant jouw (nieuwe) website opzoekt, kan Google ervoor zorgen dat deze meteen bovenaan staat. Je kan dit onder andere doen door ervoor te zorgen dat alle teksten op je website uniek zijn, door SEO titels en beschrijvingen mee te geven en de laadtijd van je website zo kort mogelijk te maken.

2. Social media
Is de nieuwe website in de lucht? Laat het dan horen! Duik meteen op social media en maak een prachtige post waarin jij het mooie nieuws vertelt over jouw nieuwe website! Mensen vinden het altijd leuk om dit soort positieve berichten te lezen en zullen een leuke reactie achterlaten. Hoe meer reacties je krijgt, hoe meer zichtbaarheid een social media platform jouw bericht zal geven.
Ben je ondernemer en verkoopt je voornamelijk B2B? Focus je dan op LinkedIn. Een platform met veel potentiële klanten en een groot bereik!

3. Adverteren
“Vroeg uit bed en vroeg uit de veren heeft geen enkele zin zonder te adverteren”, is toch wel een hele mooie uitspraak die mooi past bij ons bedrijf. Maar even zonder gekheid, er zit wel een kennis van waarheid in. Want je zal toch onder de aandacht moeten komen als mensen willen weten waar jouw nieuwe winkel/website te vinden is. Met een simpele campagne op Google kan je voor niet al te veel geld al veel zichtbaarheid krijgen. Je richt je op het surf- en zoekgedrag van jouw doelgroep en komt zo onder de aandacht bij de mensen die wél in jouw winkel komen om iets te kopen.

Helemaal de bom focust zich niet alleen op het bouwen van goede websites, maar ook op de ervaring van de websitegebruiker als die goede websites online staan. Daarom hebben wij voor onze klanten het Helemaal de bom Dashboard in het leven geroepen. Een overzicht waarin we de belangrijkste data voor jouw bedrijf laten zien. Zo kunnen we in één oogopslag zien hoeveel (nieuwe) bezoekers jij krijgt en waar potentie zit om nog meer bezoekers, en uiteindelijk klanten, te halen.
Kan jouw website een boost gebruiken?
