Mijn website is live… Wat nu?

Gefeliciteerd! Je nieuwe website is live!

Het heeft vele uren gekost, soms enkele nachten, maar uiteindelijk staat ie online. Jij zit er helemaal klaar voor. Je zit bomvol energie en je bent klaar om je nieuwe klanten te ontvangen op je nieuwe website. Maar wat als dat niet gebeurt? Wat als het angstvallig stil blijft op je website. Ligt dat aan de nieuwe site? Of aan iets anders?

Een nieuwe website wil niet direct zeggen dat je nieuwe klanten krijgt. Je kan het vergelijken met het kopen van een nieuwe winkel. Stel dat je een nieuw winkelpand koopt. Je zet op de eerste dag de deuren wagenwijd open en je gaat binnen zitten wachten op de eerste klanten, maar ze komen maar niet. Hoe komt dit? Omdat ze niet weten dat je een nieuwe winkel hebt. Of omdat ze niet weten waar je nieuwe winkel is.

Er zijn een aantal manieren om jouw nieuwe website (a.k.a. winkel) onder de aandacht te brengen. Door dit op de juiste manier te doen trek je direct de juiste mensen aan, in dit geval potentiële klanten.

1. Zoekmachines

Staat jouw nieuwe website klaar om live te gaan? Zorg er dan voor dat deze geoptimaliseerd is voor zoekmachines zoals Google. Wanneer jouw potentiële klant jouw (nieuwe) website opzoekt, kan Google ervoor zorgen dat deze meteen bovenaan staat. Je kan dit onder andere doen door ervoor te zorgen dat alle teksten op je website uniek zijn, door SEO titels en beschrijvingen mee te geven en de laadtijd van je website zo kort mogelijk te maken.

Bas plant een project in

2. Social media

Is de nieuwe website in de lucht? Laat het dan horen! Duik meteen op social media en maak een prachtige post waarin jij het mooie nieuws vertelt over jouw nieuwe website! Mensen vinden het altijd leuk om dit soort positieve berichten te lezen en zullen een leuke reactie achterlaten. Hoe meer reacties je krijgt, hoe meer zichtbaarheid een social media platform jouw bericht zal geven.
Ben je ondernemer en verkoopt je voornamelijk B2B? Focus je dan op LinkedIn. Een platform met veel potentiële klanten en een groot bereik!

3. Adverteren

“Vroeg uit bed en vroeg uit de veren heeft geen enkele zin zonder te adverteren”, is toch wel een hele mooie uitspraak die mooi past bij ons bedrijf. Maar even zonder gekheid, er zit wel een kennis van waarheid in. Want je zal toch onder de aandacht moeten komen als mensen willen weten waar jouw nieuwe winkel/website te vinden is. Met een simpele campagne op Google kan je voor niet al te veel geld al veel zichtbaarheid krijgen. Je richt je op het surf- en zoekgedrag van jouw doelgroep en komt zo onder de aandacht bij de mensen die wél in jouw winkel komen om iets te kopen.

Helemaal de bom - Websites & online marketing

Helemaal de bom focust zich niet alleen op het bouwen van goede websites, maar ook op de ervaring van de websitegebruiker als die goede websites online staan. Daarom hebben wij voor onze klanten het Helemaal de bom Dashboard in het leven geroepen. Een overzicht waarin we de belangrijkste data voor jouw bedrijf laten zien. Zo kunnen we in één oogopslag zien hoeveel (nieuwe) bezoekers jij krijgt en waar potentie zit om nog meer bezoekers, en uiteindelijk klanten, te halen.

  • Kan jouw website een boost gebruiken?

    Vooral nu de livegang van de nieuwe?
    mail of bel Bas!