Ik track dit niet. En Facebook ook niet.
Ik track dit niet. En Facebook ook niet.
Je opent je app en je iPhone stuurt je een melding in verband met tracken: Toestaan dat [app] je activiteit volgt in apps en op websites van andere bedrijven?
Op dat moment heb jij 2 keuzes:
1) Vraag app om niet te tracken
2) Sta toe
We krijgen de laatste tijd veel vragen hierover want hoe zit dit nu precies en wat betekent dit voor jouw marketing?
Apple wil de gegevens van haar gebruikers beschermen. Hun doel is dat sociale media platformen & websites niet zomaar jouw data aan derden kunnen verkopen. Daarom krijgen iOS gebruikers nu de keuze om wel of niet ‘getrackt’ te worden.
Dat is fijn voor de consument maar… Wat betekent dit voor jou als ondernemer?
Dit betekent dat het iets lastiger wordt om conversies te meten van bijv. Facebook omdat ze geen cookies meer mogen eten. Ha.
Is er een work-around? Ja! Er is een manier om toch de conversies te kunnen tracken van jouw ads. Dit doen we namelijk aan de kant van de website zelf, niet via de app. Zo respecteren we alsnog de regels en kan jij als ondernemer toch zien hoe succesvol jouw marketing is. Helemaal de bom, toch?
Hoe doe je dat?
- Installeer een Facebook pixel
- Configureer de Conversion API
- Stel de juiste conversies in op je webshop
- Plaats ze naar mate de prioriteit
- Test de conversies
- En meten maar!
Juist ja…
We begrijpen dat dit vrij veel informatie in één keer is. Daarom helpen wij je graag bij het instellen en configureren van deze stappen zodat jij winstgevend aan de slag kan.
Track jij het ook niet?
![mail of bel Bas!](https://helemaaldebom.nl/wp-content/uploads/2024/05/bas-met-koffie.webp)