3 tips om beter vindbaar te worden met je website
3 tips om beter vindbaar te worden met je website
Het volgende zal veel mensen bekend in de oren klinken. Je gaat naar Google en typt in: ‘Hoe word ik beter vindbaar op Google?’ of ‘Hoe wordt mijn website beter gevonden?’. Je wilt namelijk dat jouw website goed gevonden wordt, vaak zonder (al te veel) advertenties. Advertenties zijn goed voor snel resultaat maar je wilt ook duurzaam resultaat te bereiken. Dit kan je doen met SEO: Search Engine Optimalization.
Met SEO kan je een website optimaliseren met als doel dat de pagina’s hoger in de organische zoekresultaten komen. Maar hoe kan je SEO inzetten met de content van je website? Hierbij 3 tips voor het verbeteren van je vindbaarheid.
1. CONTENT = KING!
Veel ondernemers hikken er tegenaan maar het is zo belangrijk: Content. Allereerst zorgt content ervoor dat je überhaupt in een zoekmachine zoals Google komt te staan. Een zoekmachine moet immers iets kunnen laten zien. Content bestaat uit teksten en afbeeldingen die je verspreid over je pagina’s. Denk aan je over-ons pagina en diensten pagina. Hier vinden potentiële klanten belangrijke informatie over jou en jouw bedrijf.
Op je blog pagina houd je mensen geïnformeerd over de diensten die jouw bedrijf biedt. Neem dit blog-artikel als voorbeeld. Als online marketing bureau hebben wij veel kennis van websites, zoekmachines en SEO. Daarom maken wij een artikel om de bezoekers van onze website te informeren en om gevonden te worden in zoekmachines op deze zaken. Win-win!
H3Y, nieuwe content!
Nee, die 3 in de titel is geen typfoutje. Een pagina is opgebouwd met titels en koppen. De grootste en belangrijkste titel noemen we in HTML-taal: H1. De opvolgende titels noemen we de H2 of H3 (snap je?).
Het is erg belangrijk dat deze titels op de juiste manier en in de juiste volgorde gebruikt worden. Een zoekmachine zoals Google kan zo bepalen wat de structuur van jouw pagina is. Zo maak je Google’s werk erg makkelijk. En hoe makkelijker Google door jouw pagina kan gaan, hoe sneller en hoger je in de zoekresultaten terecht komt!
Analytics & Search Console
Goed, je hebt de bovenstaande tips gebruikt en nieuwe content toegevoegd aan je website. Top! Nu wil je natuurlijk weten of het z’n vruchten afwerpt. Het meten van de pagina kan je doen met Google Analytics. Je kan dan heel mooi zien hoe vaak er op de pagina gekeken is en hoe ze bij de pagina terecht gekomen zijn.
Daarnaast kan je de vindbaarheid van je website versterken met Google Search Console. Dit is een gratis tool van Google waarmee je de aanwezigheid van je website in de zoekresultaten kan bijhouden en onderhouden. Daarnaast kun je problemen met je aanwezigheid in de zoekresultaten oplossen!
Wil jij ook beter vindbaar
